blogkeen

alexandragerdin.

måndag 12 september 2011

truckkort

... satt fint som snus, o nu är de fixat! ääntligen.


började i måndags på truckutbildning, avslutade den i fredags med ett godkänt kort! dock kommer de på posten, så klart. måndags morgonen var nog de mest nervösa jag nånsin upplevt, men fy vilka människor alltså, helt fantastiska :) dock vissa knasigare, än andra. menmen, så är de överallt.

genomgången gick igång, allt snurrade i huvudet och jag tänkte: vafan gör jag här?!??!?? på tisdags kvällen, pluggade jag hos pappa o de restreade alla rätt, inprincip. helt sjukt, vad jag lärde mig mycket den måndagen.

resultatet blev 49/50 på fredagens slutprov, är jag bäst eller? dock vart jag först ut, tog inte mer än 10 min. shit tänkte jag, nu går de åt skogen. men nix, de gick bra.

nog om det! nu över till jobbsökandet, vafan ska jag söka? sökt på volvo, blir uppringd av svenska foder under dagen, sökt på jula som kommer öppna i kstad till våren.. o mer då? nu står de still, vart fan skulle de behöva en brud som inte har erfarenhet mer i en vecka?

det är de jag menar, allt handlar ju om kontakter, erfarenhet.. äsch, hoppas jag nappar på nåt av ställerna.

vill ha ett jobb där jag känner varje gång jag ska dit, att jag trivs. jag vill inte gå till ett jobb där jag inte trivs, för de vet jag exakt hur de känns!! nämner inget, men de är kaos o känna den känslan.

kanske vill jag ha ett hamn jobb, spännande! lossa lastbilar på nätterna? great. men vart fan gör man de hän? hmm..

känner även världens press på att tvunget flytta, visst betalar jag inget hemma.. men att få höra de där gnället, om att ständigt flytta eller låna ut mina sista pengar? att skulla betala flera tusen lappar för att bo hemma, där jag kan få ett eget?! att jag ska behöva ge bort halva min lön, o istället bara få leva på ingenting. att ens inte kunna köra till mitt hjärta?

vafan är detta, jävla skit. jag rår inte för dina skulder, dina lån, ditt liv? jävla surfitta.

en dag, ska jag visa dig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar